top of page

💐<COFFEE FESTIVAL IN BUON MA THUOT CITY>☕️

(Vietnamese below)

These days in Buon Ma Thuot city, a peaceful small place of the sunny and windy Central Highlands is becoming more vibrant and bustling by a big national festival, it is Coffee Festival. This event held every two years since 2005 is organized to promulgate Vietnam coffee in general and coffee in Dak Lak in particular. The seventh annual Buon Ma Thuot coffee festival will be held on March 9 – 16, 2019 in the Central Highlands province of Dak Lak. The event will feature a wide range of activities related to coffee and coffee culture.



The festival will include an opening ceremony, a closing ceremony, the 2019 Dak Lak investment promotion conference, an exhibition on coffee, a seminar on the development of Vietnamese specialty coffee, an exhibition on the world’s coffee history, a street festival, a contest for farmers, a Vietnamese specialty coffee quality competition, free coffee tasting, a Buon Don elephant festival, and an international paragliding contest. In addition, visitors taking part in the coffee festival have a chance to enjoy some free foods, go shopping at night market, walk along pedestrian streets, and other cultural activities.


Buon Ma Thuot may not be as well known as other places in Vietnam such as Hanoi, Saigon but it is worth seeing. Buon Ma Thuot does not have attractions on offer. What it does offer, however, is easy access to the attractions in its immediate area. This is the reason why Buon Ma Thuot is considered a good base for excursions and outdoor trips. In the immediate area of Buon Ma Thuot, beautiful waterfalls are one of the best attractions. Gia Long and Dray Nur are impressive but if you have to visit just one waterfall, it should be Dray Sap, which can be found in a stunning rainforest. Another must-visit attraction is the Yok Don National Park which is considered the largest nature reserve in Vietnam and here visitors can find rare animals and birds, as well as endangered species.


Draysap Waterfall

Finding a good dish to eat in Buon Ma Thuot is not a challenge because there are a lot of delicious and cheap foods in this area. We will recommend top 4 must- eat dishes in Buon Ma Thuot city: 1/ Bun do (Red noodle soup):


Bun do (Red noodle soup)

The cake (rieu cua) in bun do is made with field crab flesh, pork and tiny shrimps, all finely ground. Its broth is cooked with pig bones, cow bones and crabs. The typical red color comes from achiote seeds and crab roes added to the broth. Its toppings include quail eggs, pork blood pudding pieces, fried shallot slices, and fried pork rinds. Finally, the bun, or rice vermicelli is as thick as chopsticks, like tapioca noodles in banh canh. For bun do, accompanying vegetables include can nuoc (Japanese parsley) and bean sprouts, and they must be cooked, unlike other kinds of bun that can be eaten with either fresh or cooked vegetables. 2/ Banh uot thit nuong: BBQ version of Banh uot in Vietnam


Banh uot thit nuong

3/ Lau ga tiem ot hiem (Potentially dangerous chili chicken hotpot): Hotpot with chicken and a kind of local chili


Lau ga tiem ot hiem

4/ Banh beo (Vietnamese Savory Steamed Rice Cake)



Banh beo (Vietnamese Savory Steamed Rice Cake)

Source: Buon Ma Thuot coffee festival --------------------------------------------------------------------- Những ngày này ở Buôn Ma Thuột, một thành phố nhỏ bình yên của vùng đất Tây Nguyên ngập nắng và gió đang dần trở nên sôi động và nhộn nhịp hơn bởi một lễ hội lớn mang tầm vóc quốc gia, Lễ hội Cà phê. Sự kiện này được tổ chức đều đặn 2 năm 1 lần kể từ lần đầu năm 2005 nhằm mục đích truyền bá văn hóa cà phê của Việt Nam nói chung và tỉnh Daklak nói riêng. Lễ hội cà phê Buôn Ma Thuột lần thứ 7 được diễn ra vào ngày 9-16/3/2019 tại trung tâm thành phố. Sự kiện này sẽ tổ chức một loạt các hoạt động liên quan đến cà phê và văn hóa cà phê.

Lễ hội sẽ bao gồm lễ khai mạc, bế mạc, hội nghị xúc tiến đầu tư Daklak 2019. triển lãm cà phê, hội thảo phát triển cà phê đặc sản Việt Nam, triển lãm lịch sử cà phê thế giới, lễ hội đường phố, cuộc thi nông dân, một cuộc thi chất lượng cà phê đặc sản Việt Nam, thưởng thức cà phê miễn phí, lễ hội voi Buôn Đôn và một cuộc thi dù lượn quốc tế. Ngoài ra, du khách tham gia lễ hội có cơ hội thưởng thức một số món ăn miễn phí, đi mua sắm ở chợ đêm, đi bộ dọc theo phố đi bộ và các hoạt động văn hóa khác.

Buôn Ma Thuột có thể không nổi tiếng bằng những nơi khác ở Việt Nam như Hà Nội, Sài Gòn nhưng nó rất đáng để bạn ghé đến. Buôn Ma Thuột không có những khu vui chơi hấp dẫn nhưng nó có những điểm đến đặc sắc được thiên nhiên ban tặng. Đây là lý do tại sao Buôn Ma Thuột được xem là một nơi lý tưởng cho các chuyến du ngoạn ngoài trời. Các thác nước được xem là một trong những điểm đến được yêu thích nhất khi đặt chân đến nơi đây. Thác Gia Long và thác Dray Nur rất ấn tượng nhưng nếu chỉ được ghé thăm một thác nước thì hãy chọn Dray Sap, bạn sẽ được chiêm ngưỡng một ngọn thác hùng vĩ trong một khu rừng nhiệt đới tuyệt đẹp. Một điểm tham quan khác mà bạn không thể bỏ qua là Vườn Quốc gia Yok Đôn, nơi được coi là khu bảo tồn thiên nhiên lớn nhất ở Việt Nam và tại đây, du khách có thể tìm thấy các loài động vật và chim quý hiếm, cũng như những loài thú đang có nguy cơ tuyệt chủng.

Để tìm thấy một món ngon để thưởng thức ở Buôn Ma Thuột thì không phải là một điều khó bởi vì có rất nhiều đồ ăn ngon và rẻ ở nơi này. Chúng tôi có thể đề xuất cho bạn 4 món nhất định phải ăn ở Buôn Ma Thuột: 1/ Bún đỏ: Riêu cua trong bún được làm từ thịt cua đồng, thịt lợn và tôm được xay nhỏ. Nước dùng của nó được hầm từ xương của lợn, bò và vỏ cua. Màu đỏ đặc trưng được tạo thành tử hạt điều và thịt cua thêm vào. Một tô bún bao gồm loại bún có sợi to như bánh canh nhưng mềm hơn, nước dùng ăn kèm với trứng cút, huyết lợn, hẹ và một ít top mỡ chiên giòn. Rau ăn kèm của bún đỏ gồm có cần nước và giá được trụng chín chứ không như những loại rau khác có thể ăn sống hoặc chín đều được. 2/ Bánh ướt thịt nướng: Là phiên bản bánh ướt dùng kèm với thịt nướng tại Việt Nam 3/ Lẩu gà tiêm ớt hiểm: Là loại lẩu với nguyên liệu từ thịt gà và một loại ơt đặc biệt của địa phương (ớt sim) 4/ Bánh bèo chén: Là loại bánh hấp từ gạo của Việt Nam #Buonmathuotcity #Daklak #Coffeefestival #bundo #banhcuonthitnuong#gatiemothiem #banhbeo #Pho, #Vietnam#delicious,#Noodle,#Vietnamesefood,#Beefsoup,#Photimepb,#foodporn,#photai,#eatyourpho,#foodie ******************* For more information: Pho Time 🏠Address: 1820 Garnet Ave (b/w Kendall St & Lamont St.) San Diego, CA 92109 ☎Contact number: (858) 273 1664 And Follow us on: 💌Instagram: @photimepb

📷

953 views0 comments
bottom of page